T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / AKYURT - Akyurt Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

OKUL MÜDÜR YARDIMCIMIZ TUĞÇE ÖZBEK İLE İNGİLİZCE ÖĞRETMENİMİZ NURAY SOY GENÇASLA'NIN E-TWİNNİNG İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARI AŞAĞIDA PAYLAŞILMIŞTIR. ÖĞRETMENİMİZE ÇALIŞMALARINDA BAŞARILAR DİLİYORUZ.

PROJENİN AMACI

Disiplinler arası etkinlikler yoluyla öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcılıklarını teşvik etmek. - Teknolojiyi bir bağlantı aracı olarak kullanarak farklı ülkelerden öğrenciler arasında işbirliğini ve iletişimi teşvik etmek. - Uygulamalı bağlamlarda öğrencilerin matematik, fen, sanat ve beden eğitimi becerilerini geliştirmek. - Öğrencileri görünüşte farklı alanlar arasındaki bağlantıları keşfetmeye teşvik etmek. - Öğrencilerin ve öğretmenlerin dijital becerilerini geliştirmek. - Uluslararası işbirlikçi etkinlikler yoluyla hoşgörü, işbirliği ve karşılıklı saygı değerlerini teşvik etmek. - Rahat bir öğrenme ortamı bulmak ve hayal gücü, dijital uygulamalar ve proje ödevleri kullanarak çeşitli ürünler sunma becerisini geliştirmek - Motivasyonlarını artıran ve bir ekip olarak çalışmak istemelerini sağlayan kendi ürünlerini yaratmak - İşbirlikçi öğrenme yoluyla ilerleme kaydedilebilmesi için diğer kültürlerin ve toplumsal değerlerin yönlerini öğrenmek

PROJE ORTAĞI ÜLKELER:

Türkiye, Romanya.Moldova Cumhuriyeti,Ermenistan
PROJENİN ÇIKTILARI
Son ürünler dijital materyaller olacak: tematik e-kitaplar, öğreticiler, spor egzersizlerinin matematik problemleriyle birleştiği video kolajları, etkileşimli posterler ve gösterimler, sanal sergiler. Farklı ülkelerden öğrenciler arasında ilişkiler ve uluslararası iş birliği yaratmak. Çevrimiçi iletişim ve iş birliği yoluyla dijital becerileri ve ekip çalışması becerilerini geliştirmek.
PROJENİN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ ÖZET BİLGİ

MAPETS - Matematik, Sanat, Beden Eğitimi, Teknoloji ve Spor projesi, öğrencilerin matematik, sanat, beden eğitimi, teknoloji ve bilimden gelen bilgileri birleştirecekleri disiplinler arası ve işbirlikçi bir yaklaşım geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda proje, aktif öğrenmeyi desteklemeyi, öğrencilere ve öğretmenlere, kendi öğrenme süreçlerinde aktif bir rol oynamaları için onları teşvik edecek etkileşimli ve çekici kaynakları herkese duyurma fırsatı sağlamayı hedefleyecektir. Öğrenme ve çalışmanın bu eğlenceli özellikleriyle, ebeveynlerin öğrencilerin eğitimine bağlı kalmasını ve dahil olmasını istiyoruz. Etkileşimli etkinlikler yoluyla, öğrenciler farklı alanların nasıl kesiştiğini ve birbirlerini nasıl etkilediğini keşfedecek, deneyim yoluyla (uygulamalı) öğrenme ve uluslararası takımlarda çalışma fırsatına sahip olacaklar.

Okulumuz Müdür yardımcısı Tuğçe ÖZBEK, 9/B VE 9/C sınıfı öğrencilerimiz ile  "MY NEİGHBOUR-MY DİGİTAL FRİEND"- DİJİTAL ARKADAŞIM DİJİTAL KOMŞUM isimli e twinning projesinde dahil olmuş,Kasım ayı itibari ile aktif olarak çalışmalarını yürütmektedirler.

Öğrencilerimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

My neighbour - my digital friend.

 

Bu eTwinning projesi, Polonya'yı çevreleyen ülkelerin çeşitli kültürlerini keşfetmeyi ve kutlamayı ve bu ülkelerdeki gençlerin keyif aldığı çeşitli boş zaman aktivitelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Proje, öğrenciler arasında kültürler arası anlayışı ve iş birliğini teşvik ederek katılımcıların birbirlerinin yaşam tarzları, gelenekleri ve hobileri hakkında fikir edinmelerine yardımcı olacaktır. İş birlikçi çabalar yoluyla katılımcılar kalıcı anılar ve arkadaşlıklar yaratacak ve eğitim deneyimlerini zenginleştirecektir.

ORTAK ÜLKELER:Türkiye, Polonya, Çekya, Romanya, İtalya, İspanya, Yunanistan

Amaçlar

Öğrenciler komşu ülkelerinin kültürlerine karşı daha derin bir takdir geliştirecekler. Katılımcılar iş birliği yoluyla dil yeteneklerine ve kişilerarası becerilerine güven kazanacaklar. Farklı ülkelerden gençler arasında arkadaşlıklar ve bağlantılar geliştirerek gelecekteki iş birliklerine yol açacaklar.

Beklenen Sonuçlar

E-kitabımızı yapacağız.

 

Okulumuz Müdür yardımcısı Tuğçe ÖZBEK, 9/B VE 9/C sınıfı öğrencilerimiz ile bu yıl Stop the Addiction ( BAĞIMLILIĞI DURDURUN) isimli e twinning projesine ortak olmuşlardır.Öğrencilerimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

Bağımlılığı Durdurun

Uyuşturucu, tütün, alkol ve video oyunlarına bağımlılık kronik bir beyin hastalığı yaratır. Kişinin uyuşturucu almasına, alkol içmesine veya sigara içmesine, bunların verdiği zarara bakmaksızın, neden olur. Bunların tekrar tekrar kullanılması beyni değiştirebilir ve bağımlılığa yol açabilir. Bağımlılıktan kaynaklanan beyin değişiklikleri kalıcı olabilir, bu nedenle uyuşturucu bağımlılığı bir "nüksetme" hastalığı olarak kabul edilir. Bu, iyileşme sürecindeki kişilerin, yıllarca kullanmasalar bile tekrar uyuşturucu alma riski altında oldukları anlamına gelir.

 

 ORTAK ÜLKELER:ARNAVUTLUK TÜRKİYE GÜRCİSTAN ORTAKLI

 

Amaçlar

Farklı bağımlılıkları ve bazı özelliklerini bilmek. * Sigara, alkol, uyuşturucunun verdiği zararları tanımak. * Bilgisayar becerilerini geliştirmek. * Birbirleriyle işbirliği yaparak öz saygılarını artırmak. * Farklı duygusal beceriler geliştirmek (farkındalık, öz kontrol, motivasyon, empati ve sosyal beceriler). * Diğer çocuklarla İngilizce iletişim kurabilmek. Yabancı dil öğrenmek. * İnternette başkalarına saygı duymak. * Bağımlılıkla ilgili farklı hikayeler dinlemek. * Duygularınıza bağlı olarak renkler kullanmak.

 

Beklenen Sonuçlar

E-twinning ve kapanış etkinliğinde tüm katılımcılar tarafından çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. Öğrenciler, dil öğrenimi ve diğer ders derslerinde kullanarak İngilizcelerini geliştireceklerdir.

 

Okulumuz İngilizce öğretmeni Nuray SOY GENÇASLAN, 9.ve 10. sınıf öğrencilerimiz ile ortak olarak yürütmeye başlattığı twinning projesi Bullying Stops Here: A Global Project for Safe Schools

(Zorbalığı Durdurun: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje) Ekim ayından itibaren çalışmalarına devam etmektedir.

Öğrencilerimize ve öğretmenimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

PROJENİN AMACI

“Bullying Stops Here: A Global Project for Safe Schools” projesinin başarısı için birkaç temel yeterlilik merkezi öneme sahiptir. İşte en alakalı olanların bir listesi:

Sosyal ve Medeni Yeterlilik Empati ve Saygı

Çatışma Çözümü

Ana Dilde ve Yabancı Dillerde İletişim Etkili İletişim

Kültürlerarası İletişim

Dijital Yeterlilik Çevrimiçi Güvenlik

İşbirlikçi Araçlar

Uyum Sağlayabilirlik

Kültürel Farkındalık ve İfade Kültürel Duyarlılık

Yaratıcı İfade

Girişimcilik Yeterlilik Girişimi ve Liderlik

Problem Çözme

Bu yeterlilikler, öğrencilerin sadece zorbalığa etkili bir şekilde müdahale etmelerine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda kişisel gelişim ve toplumda aktif katılım için gerekli olan güçlü bir beceri ve değer temeli oluşturmalarına da yardımcı olacaktır.

PROJE ÇIKTILARI

Son Ürün ve Proje Sonuçları “Zorbalık Burada Duruyor: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje” girişimi için birkaç etkili son ürün ve sonuç planlıyoruz

1.Genel TwinSpace Genel TwinSpace

2. Zorbalığa Karşı Kaynak Araç Seti Kaynak Araç Seti

3.Okul Uygulamalarının İyileştirilmesi Gelişmiş Okul Uygulamaları

4.Yeni Bilgi ve Kültürel Farkındalık Kültürlerarası Öğrenme

PROJENİN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ ÖZET BİLGİ

Zorbalık Burada Duruyor: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje", Avrupa genelindeki öğrencileri ve eğitimcileri daha güvenli ve daha kapsayıcı okul ortamları yaratmak için bir araya getiren işbirlikçi bir girişimdir. Bu proje aracılığıyla katılımcılar zorbalığın nedenlerini ve etkilerini araştıracak, kişisel deneyimlerini paylaşacak ve okullarında zorbalığı önlemek için pratik stratejiler geliştirecekler. Proje, empati, saygı ve nezaketi teşvik eden etkileşimli atölyeler, yaratıcı etkinlikler ve farkındalık kampanyaları içerecektir. Kültürler arası anlayışı ve iş birliğini teşvik ederek, öğrencileri zorbalığa karşı durmaları ve herkesin kendini güvende ve değerli hissettiği destekleyici bir topluluk oluşturmaları için güçlendirmeyi amaçlıyoruz.

 

 

PROJENİN AMACI

Disiplinler arası etkinlikler yoluyla öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcılıklarını teşvik etmek. - Teknolojiyi bir bağlantı aracı olarak kullanarak farklı ülkelerden öğrenciler arasında işbirliğini ve iletişimi teşvik etmek. - Uygulamalı bağlamlarda öğrencilerin matematik, fen, sanat ve beden eğitimi becerilerini geliştirmek. - Öğrencileri görünüşte farklı alanlar arasındaki bağlantıları keşfetmeye teşvik etmek. - Öğrencilerin ve öğretmenlerin dijital becerilerini geliştirmek. - Uluslararası işbirlikçi etkinlikler yoluyla hoşgörü, işbirliği ve karşılıklı saygı değerlerini teşvik etmek. - Rahat bir öğrenme ortamı bulmak ve hayal gücü, dijital uygulamalar ve proje ödevleri kullanarak çeşitli ürünler sunma becerisini geliştirmek - Motivasyonlarını artıran ve bir ekip olarak çalışmak istemelerini sağlayan kendi ürünlerini yaratmak - İşbirlikçi öğrenme yoluyla ilerleme kaydedilebilmesi için diğer kültürlerin ve toplumsal değerlerin yönlerini öğrenmek

PROJE ORTAĞI ÜLKELER:

Türkiye, Romanya.Moldova Cumhuriyeti,Ermenistan
PROJENİN ÇIKTILARI
Son ürünler dijital materyaller olacak: tematik e-kitaplar, öğreticiler, spor egzersizlerinin matematik problemleriyle birleştiği video kolajları, etkileşimli posterler ve gösterimler, sanal sergiler. Farklı ülkelerden öğrenciler arasında ilişkiler ve uluslararası iş birliği yaratmak. Çevrimiçi iletişim ve iş birliği yoluyla dijital becerileri ve ekip çalışması becerilerini geliştirmek.
PROJENİN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ ÖZET BİLGİ

MAPETS - Matematik, Sanat, Beden Eğitimi, Teknoloji ve Spor projesi, öğrencilerin matematik, sanat, beden eğitimi, teknoloji ve bilimden gelen bilgileri birleştirecekleri disiplinler arası ve işbirlikçi bir yaklaşım geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda proje, aktif öğrenmeyi desteklemeyi, öğrencilere ve öğretmenlere, kendi öğrenme süreçlerinde aktif bir rol oynamaları için onları teşvik edecek etkileşimli ve çekici kaynakları herkese duyurma fırsatı sağlamayı hedefleyecektir. Öğrenme ve çalışmanın bu eğlenceli özellikleriyle, ebeveynlerin öğrencilerin eğitimine bağlı kalmasını ve dahil olmasını istiyoruz. Etkileşimli etkinlikler yoluyla, öğrenciler farklı alanların nasıl kesiştiğini ve birbirlerini nasıl etkilediğini keşfedecek, deneyim yoluyla (uygulamalı) öğrenme ve uluslararası takımlarda çalışma fırsatına sahip olacaklar.

Okulumuz Müdür yardımcısı Tuğçe ÖZBEK, 9/B VE 9/C sınıfı öğrencilerimiz ile  "MY NEİGHBOUR-MY DİGİTAL FRİEND"- DİJİTAL ARKADAŞIM DİJİTAL KOMŞUM isimli e twinning projesinde dahil olmuş,Kasım ayı itibari ile aktif olarak çalışmalarını yürütmektedirler.

Öğrencilerimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

My neighbour - my digital friend.

 

Bu eTwinning projesi, Polonya'yı çevreleyen ülkelerin çeşitli kültürlerini keşfetmeyi ve kutlamayı ve bu ülkelerdeki gençlerin keyif aldığı çeşitli boş zaman aktivitelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Proje, öğrenciler arasında kültürler arası anlayışı ve iş birliğini teşvik ederek katılımcıların birbirlerinin yaşam tarzları, gelenekleri ve hobileri hakkında fikir edinmelerine yardımcı olacaktır. İş birlikçi çabalar yoluyla katılımcılar kalıcı anılar ve arkadaşlıklar yaratacak ve eğitim deneyimlerini zenginleştirecektir.

ORTAK ÜLKELER:Türkiye, Polonya, Çekya, Romanya, İtalya, İspanya, Yunanistan

Amaçlar

Öğrenciler komşu ülkelerinin kültürlerine karşı daha derin bir takdir geliştirecekler. Katılımcılar iş birliği yoluyla dil yeteneklerine ve kişilerarası becerilerine güven kazanacaklar. Farklı ülkelerden gençler arasında arkadaşlıklar ve bağlantılar geliştirerek gelecekteki iş birliklerine yol açacaklar.

Beklenen Sonuçlar

E-kitabımızı yapacağız.

 

Okulumuz Müdür yardımcısı Tuğçe ÖZBEK, 9/B VE 9/C sınıfı öğrencilerimiz ile bu yıl Stop the Addiction ( BAĞIMLILIĞI DURDURUN) isimli e twinning projesine ortak olmuşlardır.Öğrencilerimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

Bağımlılığı Durdurun

Uyuşturucu, tütün, alkol ve video oyunlarına bağımlılık kronik bir beyin hastalığı yaratır. Kişinin uyuşturucu almasına, alkol içmesine veya sigara içmesine, bunların verdiği zarara bakmaksızın, neden olur. Bunların tekrar tekrar kullanılması beyni değiştirebilir ve bağımlılığa yol açabilir. Bağımlılıktan kaynaklanan beyin değişiklikleri kalıcı olabilir, bu nedenle uyuşturucu bağımlılığı bir "nüksetme" hastalığı olarak kabul edilir. Bu, iyileşme sürecindeki kişilerin, yıllarca kullanmasalar bile tekrar uyuşturucu alma riski altında oldukları anlamına gelir.

 

 ORTAK ÜLKELER:ARNAVUTLUK TÜRKİYE GÜRCİSTAN ORTAKLI

 

Amaçlar

Farklı bağımlılıkları ve bazı özelliklerini bilmek. * Sigara, alkol, uyuşturucunun verdiği zararları tanımak. * Bilgisayar becerilerini geliştirmek. * Birbirleriyle işbirliği yaparak öz saygılarını artırmak. * Farklı duygusal beceriler geliştirmek (farkındalık, öz kontrol, motivasyon, empati ve sosyal beceriler). * Diğer çocuklarla İngilizce iletişim kurabilmek. Yabancı dil öğrenmek. * İnternette başkalarına saygı duymak. * Bağımlılıkla ilgili farklı hikayeler dinlemek. * Duygularınıza bağlı olarak renkler kullanmak.

 

Beklenen Sonuçlar

E-twinning ve kapanış etkinliğinde tüm katılımcılar tarafından çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. Öğrenciler, dil öğrenimi ve diğer ders derslerinde kullanarak İngilizcelerini geliştireceklerdir.

 

Okulumuz İngilizce öğretmeni Nuray SOY GENÇASLAN, 9.ve 10. sınıf öğrencilerimiz ile ortak olarak yürütmeye başlattığı twinning projesi Bullying Stops Here: A Global Project for Safe Schools

(Zorbalığı Durdurun: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje) Ekim ayından itibaren çalışmalarına devam etmektedir.

Öğrencilerimize ve öğretmenimize proje çalışmalarında başarılar dileriz.

Projenin ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.

PROJENİN AMACI

“Bullying Stops Here: A Global Project for Safe Schools” projesinin başarısı için birkaç temel yeterlilik merkezi öneme sahiptir. İşte en alakalı olanların bir listesi:

Sosyal ve Medeni Yeterlilik Empati ve Saygı

Çatışma Çözümü

Ana Dilde ve Yabancı Dillerde İletişim Etkili İletişim

Kültürlerarası İletişim

Dijital Yeterlilik Çevrimiçi Güvenlik

İşbirlikçi Araçlar

Uyum Sağlayabilirlik

Kültürel Farkındalık ve İfade Kültürel Duyarlılık

Yaratıcı İfade

Girişimcilik Yeterlilik Girişimi ve Liderlik

Problem Çözme

Bu yeterlilikler, öğrencilerin sadece zorbalığa etkili bir şekilde müdahale etmelerine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda kişisel gelişim ve toplumda aktif katılım için gerekli olan güçlü bir beceri ve değer temeli oluşturmalarına da yardımcı olacaktır.

PROJE ÇIKTILARI

Son Ürün ve Proje Sonuçları “Zorbalık Burada Duruyor: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje” girişimi için birkaç etkili son ürün ve sonuç planlıyoruz

1.Genel TwinSpace Genel TwinSpace

2. Zorbalığa Karşı Kaynak Araç Seti Kaynak Araç Seti

3.Okul Uygulamalarının İyileştirilmesi Gelişmiş Okul Uygulamaları

4.Yeni Bilgi ve Kültürel Farkındalık Kültürlerarası Öğrenme

PROJENİN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ ÖZET BİLGİ

Zorbalık Burada Duruyor: Güvenli Okullar İçin Küresel Bir Proje", Avrupa genelindeki öğrencileri ve eğitimcileri daha güvenli ve daha kapsayıcı okul ortamları yaratmak için bir araya getiren işbirlikçi bir girişimdir. Bu proje aracılığıyla katılımcılar zorbalığın nedenlerini ve etkilerini araştıracak, kişisel deneyimlerini paylaşacak ve okullarında zorbalığı önlemek için pratik stratejiler geliştirecekler. Proje, empati, saygı ve nezaketi teşvik eden etkileşimli atölyeler, yaratıcı etkinlikler ve farkındalık kampanyaları içerecektir. Kültürler arası anlayışı ve iş birliğini teşvik ederek, öğrencileri zorbalığa karşı durmaları ve herkesin kendini güvende ve değerli hissettiği destekleyici bir topluluk oluşturmaları için güçlendirmeyi amaçlıyoruz.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.02.2025 - Güncelleme: 18.02.2025 13:28 - Görüntülenme: 147
  Beğen | 0  kişi beğendi